Catalunya

Decembrie 15, 2010 at 2:53 pm (Uncategorized)

Barcelona este capitala Catalunyei/Cataloniei- o comunitate autonoma din nord-estul spaniei. La vreo 150 de km dai peste lantul pirineilor care pusi peste clima mediteraneana dau niste temperaturi care te obliga sa te imbraci mai gros decat te-ai fi asteptat ca e nevoie in spania. asa cum mi s-a intamplat mie. am crezut ca barcelona este madrid. gresit! era intr-adevar toamna nu iarna ca in restul europei dar am reusit sa racesc dupa primele ore petrecute afara. imi place barcelona si imi plac locuitorii barcelonei.imi plac bulevevardele largi si populatia tanara. cei de varsta mijlocie sunt cufundati in lectura la….7 a.m. cand tu tremuri de frig si cauti o cafea fierbinte. da, barcelona in aceasta perioada pare idilica mai ales in the morning cand se pune la cale forfota metropolei. toti alearga zambind(habar nu am ce ii face pe acesti oameni sa zambeasca in zori) incercand sa-si aprinda o tigara. „catalunyezii” sunt tineri si implicit fumeaza muuuuuulllltttt. desi am ratat toamna din bucuresti, am prins-o pe cea din spania desi barcelona nu este spania. bulevardul acesta mi-a amintit de bulevardul castanilor, toamna, in ploiesti. privirea iti respira la propriu in acest oras datorita pietonalelor imense.

„I belong here among the poor.”

bineinteles cuvintele unui geniu, arhitect de data asta. Toate geniile au principii bine conturate dupa care isi ghideaza existenta. Probabil de-asta e o mare calitate pentru un om obisnuit sa aiba principii desi eu vad asta ca pe o necesitatea mai de graba decat ca pe ceva iesit din comun. Si acum de ce e barcelona pare independenta de spania?? pai catalunya este punct de referinta pentru arhitectura, pentru acel Art Nouveau desi Antoni Plàcid Guillem Gaudí i Cornet a depasit cu mult ceea ce presupunea modernismul. barcelona pare mai curand o rezervatie nationala decat un oras normal si asta pentru ca a fost the playground pentru gaudí. si-a plantat nascocirile flamboaiante in tot orasul deci nu iti ramane altceva de facut decat sa digeri si sa te minunezi. din pacate nu am reusit sa vad TOT, dar cu siguranta in doua luni imi voi continua cercetarea.

Park Güell – ridicat intre 1900 si 1914, a fost conceput initial ca o zona rezidentiala, o afacere de real estate esuata insa dar un loc plin de liniste si calm. este extrem de frumos, nici nu pot descrie senzatiile care te napadesc odata ajuns in acest parc. daca privesti intr-o directie ai impresia ca esti intr-o poveste cu printi si printese. daca de intorci ai naufragiat undeva pe o insula a comorilor, nedescoperita inca datorita pesterilor artificiale si a vegetatiei luxuriante. Gaudi insusi a locuit aici o vreme.
principalul punct de atractie al parcului este tersa imensa sustinuta de coloane dorice de unde ai the best view ever. peretii terasei care imita trunchiuri si cuiburi de pasari.

aici sunt coloanele terasei principale, si imensa banca precum o serpentina pe margine. este facuta din mozaic desi de la distanta pare din turta dulce :P…sub terasa apar din loc in loc niste „palarii” din teracota cu forme cel putin bizare pe care inca nu le-am deslusit desi am citit cate ceva despre. esti oricum inmarmurit de modele, aliajele folosite, culori , forme, plasare absolut totul este fascinant :

dragonul de la intrarea in parc si cele doua case terminate dintr-un proiect de vreo 60 de case:

catalunya …to be continued for sure. packing my bags for now!!

p.s. wordpress-ul nu mi-a permis uploadarea pe categorii din pacate, de aceea textul pare rupt de explicatiile fotografice :P:).

Lasă un răspuns

